![]() |
| FORUM GASTRONOMICZNE | NOWY TEMAT |
TEMAT FORUM: JAK WYPROMOWAć LOKAL |
|||||||
|
Autor:
frazes
Wypowiedzi: 3 |
Otworzyłem lokal -bar azjatycki 120 m - 2 piętrowy 05.02.14 dałem poczcie polskiej ulotki do rozniesienia do skrzynek. Pierwszego dnia było jeszcze trochę ludzi ale następnego dnia było już mniej o ponad połowę. Nie wydaje mi się żeby kuchnia była specjalnie zła bo od klientów były też pochwały. Co zrobić jak rozreklamować swój lokal? Mam lokal w centrum Szczecina.
|
||||||
| REKLAMA |
![]()
Oferujemy znane marki STALGAST, HENDI, KROMET, RM, UNOX, REDFOX, LAINOX, RETIGO, CATERINA, ROBOT-COUPE, LOZAMET, SPOMASZ-NAKŁO w najniższych cenach w internecie!
Przekonaj się sam! http://smartgast.pl lub tel 880 301 130 |
||||||
![]() Autor: EKOFARM Tematy: 3 Wypowiedzi: 12 |
Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to zachęcam do sprawdzenia jakie dopłaty z Unii są dostępne w Twojej okolicy.
Dotacji nie dostaniesz NA PEWNO na promowanie lokalu, ale... ale możesz dostać np. na promowanie zdrowego trybu życia, aktywności fizycznej, warsztatów kulinarnych, szkoleń na temt zupełnie niezwiązany z Twoją działalnością. Napisz w jakiego typu okolicy masz lokal - małe miasteczko, ile mieszkańców, jaki status - miasto, wieś, metropolia, knajpa przy drodze... wtedy będzie łatwiej coś wymyśleć. Ja na przykład dostałem 50 tyś zł na promocję aktywnego trybu życia. Za te pieniądze mam wybudować parking dla rowerów, plac zabaw dla dzieci, monitoring, murowany grill, ścieżkę edukacyjną i zostanie parę tysięcy złotych na marketing - prasa, radio, plakaty, gadżety. Oczywiście nie promuję samego lokalu ani mojej kuchni ale zapraszam do odwiedzenia wybudowanej infrastruktury. Jest kasa z Unii, ale niewiele osób wie jak z tego skorzystać. |
||||||
|
Autor:
frazes
Wypowiedzi: 3 |
Centrum Szczecina
|
||||||
Autor:
spec gastronomiczny
![]() ![]() ![]() Wypowiedzi: 126 |
frazes napisał(a) w dniu 2014-02-07 o godzinie 13:21:15: Otworzyłem lokal -bar azjatycki 120 m - 2 piętrowy 05.02.14 dałem poczcie polskiej ulotki do rozniesienia do skrzynek. Pierwszego dnia było jeszcze trochę ludzi ale następnego dnia było już mniej o ponad połowę. Nie wydaje mi się żeby kuchnia była specjalnie zła bo od klientów były też pochwały. Co zrobić jak rozreklamować swój lokal? Mam lokal w centrum Szczecina. Jak chcesz wypromować lokal to: 1) dobra reklama (nie poczta polska) 2) internet (własna strona + profil na facebooku + fora lokalne) 3) promocje 4) jakość potraw i obsługi 5) zapas gotówki na start (znam wiele lokali co się otworzyło i już po kilku dniach skończyła się kasa i nie dotrwali nawet miesiąca) |
||||||
|
Autor:
weera_k
Tematy: 3 Wypowiedzi: 7 |
EKOFARM napisał(a) w dniu 2014-02-08 o godzinie 11:04:45: Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to zachęcam do sprawdzenia jakie dopłaty z Unii są dostępne w Twojej okolicy. Dotacji nie dostaniesz NA PEWNO na promowanie lokalu, ale... ale możesz dostać np. na promowanie zdrowego trybu życia, aktywności fizycznej, warsztatów kulinarnych, szkoleń na temt zupełnie niezwiązany z Twoją działalnością. Napisz w jakiego typu okolicy masz lokal - małe miasteczko, ile mieszkańców, jaki status - miasto, wieś, metropolia, knajpa przy drodze... wtedy będzie łatwiej coś wymyśleć. Ja na przykład dostałem 50 tyś zł na promocję aktywnego trybu życia. Za te pieniądze mam wybudować parking dla rowerów, plac zabaw dla dzieci, monitoring, murowany grill, ścieżkę edukacyjną i zostanie parę tysięcy złotych na marketing - prasa, radio, plakaty, gadżety. Oczywiście nie promuję samego lokalu ani mojej kuchni ale zapraszam do odwiedzenia wybudowanej infrastruktury. Jest kasa z Unii, ale niewiele osób wie jak z tego skorzystać. Ekofarm mógłbyś podpowiedzieć z jakiego programu dostałeś dotację na promocję zdrowego trybu życia? Z góry dziękuję ;) Ja w kwestii marketingu jako osoba pracująca w tej branży bardziej postawiłabym nacisk na social media oraz reklamę outdoor. Social media sa stosunkowo tanim kanałem reklamy więc warto wydać trochę kasy na dobrą kampanię na Facebooku. Regularnie prowadzony fanpage oraz generowanie ruchu na nim jest ogromnym atutem. Warto wrzucać także kody zniżkowe lub tworzyć promocje dedykowane dla aktywnych użytkowników. Dobrym rozwiązaniem jest także zachęcenie klientów do regularnych wizyt np kartą z pieczątkami, gdzie np co dziesiąte danie zamówione przez nich u ciebie dostaną gratis. Czysta inwencja twórcza ;) Jeśli chodzi o reklamę outdoor to wszelkie banery. Marketingowo nie działają cudów ale zawsze budują świadomość, że istniejecie. Warto popytać lub śledzić wydarzenia w Twoim mieście, zawsze możesz dogadać się z jakąś firmą lub instytucją, że ty organizujesz im imprezę lub catering ileś tam procent tańszy a w zamian oni robią z Waszej restauracji Partnera drukując logo na zaproszeniach, dorzucając Cię do mailingu itp. Wiadomo, że nie zarobisz na takim zleceniu kroci ale będziesz miał szansę dotrzeć do fajnej grupy klientów oraz przekonać ich, że smacznie karmisz. |
||||||
![]() Autor: EKOFARM Tematy: 3 Wypowiedzi: 12 |
@weera_k - Sprawdź środki z EFS (Europejskiego Funduszu Społecznego) głównie dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
To rozdanie środków 2007-2013, więc niekoniecznie środki mogą być jeszcze dostępne. Trzeba zakończyć projekt do końca 2014r. Aczkolwiek będą nowe środki 2014-2020. Poza dotacjami, wydaje mi się, że cross-selling, o którym piszesz to dobry pomysł. Zastanawiam się nad programami lojalnościowymi. Kupiłem dziś terminal POS z systemem obsługującym karty magnetyczne - np. lojalnościowe dla klientów. Nie wiem czy robiliście coś takiego i jak to wychodzi. Sam np. mam kartę na 10% zniżki do pizzerii, do której często chodzę z rodziną, ale... chodzę tam bo mają dobrą pizzę, a nie dlatego, że dają 10% zniżki. A poza tym jak chcę zaprosić kilka osób to pogadam z managerem i dadzą coś w gratisie lub zniżkę bez karty. Więc jeśli rabat to ile % lub może zł, żeby było to atrakcyjne? |
||||||
|
Autor:
Parsi
Tematy: 3 Wypowiedzi: 11 |
Najlepszą formą promocji, ale też długofalową, jest wyjątkowy produkt. Może to być coś niespotykanego na Twoim lokalnym rynku, mogą to być ciekawe nazwy potraw lub wyróżniające się stroje personelu :)
Blog na temat prowadzenia knajpy
www.niepoddawajsie.pl |
||||||
|
Autor:
gircia Wypowiedzi: 1 |
Pamiętam jak kiedyś otwierałam swoją kawiarnię, a potem obiady z dojazdem, takie jedzenie do biur itd. Niestety z kawiarni musiałam zrezygnować i ją sprzedać bo finansowo nam nie szło, a potem zdrowie nie dopisało aby to jakoś ciągnąć dalej, więc później otworzyłam taką małą firmę z obiadami dla wiecznie zapracowanych, do szkół, catering itd. Pomimo, że w moim mieście nie było chyba czegoś takiego to klientów brak. Jeden interes mi nie wypalił to drugi musiał.Zwróciłam się do agencji reklamowej o poradę. Rozmawiałam z osobami może z jakiś 5 agencji? Tylko Nakatomi przedstawiło mi konkretny plan, co trzeba zrobić, jak reklamować, aby odniosło to skutek. Zaufałam im i powierzyłam reklamę. Po jakimś czasie w końcu zaczęłam mieć klientów, biznes się rozkręcał. A to dzięki tylko reklamie w internecie. Powiedziałabym czary ;)
|
||||||
|
Autor:
Adam_ Wypowiedzi: 17 |
Dużo osób wspomniało o reklamie i dobrym pomyśle. Ja bym zwrócił uwagę na inną kwestię - teraz coraz więcej restauracji odwiedzają całe rodziny i dlatego też warto przystosować lokal do nich, oczywiście, jesli sytuacja na to pozwala. Nie wiem, czy masz też na tyle miejsca, by np: postawić na place zabaw przy restauracji. Ale zawsze możesz pomyśleć o jakiś drobiazgach, kolorowankach i mazakach, a ta drobnostka już sprawi, że dziecko będzie się mniej nudziło w lokalu.
Bardziej co prawda polecam place zabaw, jeśli miejsce na to pozwala. To naprawdę skuteczny sposób, dzięki któremu można przyciągnąć wielu klientów. Pamiętać należy o tym, by plac był certyfikowany. Dlatego dobrze jest postawić na sprawdzonego producenta placów zabaw, jakim jest Dr Spil :)
http://gastro.pl/gastro-pos/
|
||||||
|
Autor:
KastaJakub Wypowiedzi: 3 |
Potwierdzę, że agencje reklamowe są w promocjach naprawdę dobre. Próżno szukać lub samemu się męczyć jak także za podobne koszty sami będziemy próbować i nam nie będzie to wychodzić. Jednak w agencjach marketingowych pracują od tego specjaliści,którzy znają rynki i odbiorców i będą wiedzieć co należy zrobić. Tutaj komentarz wyżej przytoczył agencję Nakatomi, świetnie że tak dobrze się powiodło. Ja właśnie szukam sposobu promocji mojego biznesu. Jest to mały lokal, ale jednak mamy ambicje. Od czegoś jednak trzeba było zacząć ;) Pewnie też zwrócimy się do Agencji Reklamowej, może nawet do Nakatomi;)
|
||||||
| JAK WYPROMOWAć LOKAL | |||||||
| REKLAMA |
![]()
Oferujemy znane marki STALGAST, HENDI, KROMET, RM, UNOX, REDFOX, LAINOX, RETIGO, CATERINA, ROBOT-COUPE, LOZAMET, SPOMASZ-NAKŁO w najniższych cenach w internecie!
Przekonaj się sam! http://smartgast.pl lub tel 880 301 130 |
||||||
|
Autor:
kk001 Wypowiedzi: 3 |
Wydaje mi się,że dobra formą reklamy jest strona internetowa. Internet w tych czasach dociera do ogromnej ilości osób ! Warto również zainwestować w współprace z agencją która pozycjonuje tę stronkę . Wiele słyszałam o nich https://foxstrategy.pl/ .Jak do tej pory same pozytywne komentarze
|
||||||
|
Autor:
MaciekSoute Wypowiedzi: 1 |
To jest prawda - obsługiwanie social media i kontakt z klientem warto zostawić specjaliście zwłaszcza na początku działania knajpy. Według mnie niezbędne jest też założenie strony internetowej. Niezmiernie irytuje mnie, kiedy chcę iść do knajpy i nie mogę zapoznać się z menu na stronie, a na fb jest jakieś niewyraźne zdjęcie karty.
Ja zamawiałam stronę internetową od studia graficznego Orchidea Group. Jest wyjątkowa, nie jak te stronki na wordpressie, które ma tak wiele knajp. No i specjalnie dla mnie przygotowane grafiki :) |
||||||
|
Autor:
miroslawzakrzewski Wypowiedzi: 1 |
Wypromowanie lokalu jest złożonym procesem -przede wszystkim opinie klientów - to jest kluczowe. Dobra strona internetowa i pozycjonowanie lokalne to jedno, dobrze dobrane frazy i słowa kluczowe to gwarancja pozyskania zasięgu i potencjalnych klientów - w tym pomoże Ci agencja https://e-prom.com.pl/ która zadba o stronę i pozycjonowanie. Po drugie SOCIAL MEDIA - to jest chyba obowiązek w dzisiejszych czasach. Ciekawe, dobre posty mogą przyciągnąć niejedną osobę. Wiem Sma po Sobie - szukając jakiejkolwiek usługi po szukaniu w wyszukiwarce przechodzę na Facebook'a, czy Instagram'a
|
||||||
|
Autor:
MARTA1545 Wypowiedzi: 1 |
To dość obszerny temat, ale ja sprawę strony internetowej przeskoczyłam bezpłatnie, mianowicie włączyłam swój lokal do aplikacji www.bagforme.eu. Mogę zbierać zamówienia w jednym miejscu, myślę, że będzie działać to dużo sprawniej niż na przykład zamówienia przez messengera.
Dodatkowo oczywiście social media no i poczta pantoflowa. |
||||||
|
NOWE OGŁOSZENIA GASTRONOMICZNE
|
|||||||
|
System zapisze Twoje dane:
Adres IP: 216.73.216.168 Data: 2025-11-25 Czas: 05:56:56 |
|||||||
| FORUM GASTRONOMICZNE | |||||||
|
Copyrights © ForumGastronomiczne.pl 2008-2016.
|