FORUM     OGŁOSZENIA    
 
STRONA GŁÓWNA / FORUM GASTRONOMICZNE / SPRZEDAż JEDZENIA POD NAMIOTEM
SZUKANA FRAZA: NOWE TEMATY    OSTATNIE KOMENTARZE    GORĄCE TEMATY   
FORUM GASTRONOMICZNE NOWY TEMAT
TEMAT FORUM:

SPRZEDAż JEDZENIA POD NAMIOTEM

Autor: PORCHETTA & BRUSCHETTA


Tematy: 2
Wypowiedzi: 23
Post 1 napisany 2012-02-21 o godzinie 17:43:59.
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i mam wiele pytań odnośnie prowadzenia sezonowej sprzedaży jedzenia i napojów (piwo/wino). Pytania kieruję do osób, które znają się na rzeczy i mogą mi pomóc. Mam zamiar kupić namiot oraz odpowiedni sprzęt do takiej działalności i jeździć po różnych imprezach, targach, festynach i handlować. Menu, jakie chciałbym mieć w ofercie to: pieczona świnia (porchetta), oraz wędliny importowane z zagranicy, chleb (z jakiejś piekarni) podpiekany na grilu (bruschetta) z dodatkami, chleb ze smalcem, szaszłyki, kiełbaski, kebab,frytki, dwa-trzy rodzaje makaronu tzw."pasta" no i wspomniane wcześniej piwo i wino - głównie jako grzaniec. I teraz; jakie urządzenia będą mi potrzebne? (grill i podgrzewacz makaronu już mam); czy niektóre rzeczy mogę zrobić sam np. stoły, zlewozmywak, podstawy?; czy te urządzenia mogą być używane?; jaka, a właściwie skąd, woda do gotowania makaronu?; wszystko mam zamiar przygotowywać na miejscu; czy dwa auta: furgon na sprzęt i chłodnia na produkty, (posłuży także jako magazyn), mogą być?; jakie zezwolenia, pozwolenia, certyfikaty, instrukcje i projekty są potrzebne do takiej działalności?; jaką formę rozliczeń z fiskusem najlepiej wybrać?; czy browar, z którym nawiążę współpracę da mi również urządzenie do nalewania piwa, beczki, parasol, stoły i ławki za darmo? Nie wiem już o co więcej pytać lecz z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
 
Autor: PORCHETTA & BRUSCHETTA


Tematy: 2
Wypowiedzi: 23
Post 2 napisany 2012-02-22 o godzinie 08:30:53.
Witam ponownie. Nawiązując do poprzedniego tematu, to czy na taką działalność można dostać, skądkolwiek, jakieś dofinansowanie?
 
Autor: HACPASZ Hanna Półtorak
forumforumforum

Tematy: 4
Wypowiedzi: 189
Post 3 napisany 2012-02-22 o godzinie 09:17:35.
Witam serdzecznie, żeby sprzedawać alkohol musisz uzyskać pozwolenie wójta, burmistrza lub prezydenta miasta na terenie którego będziesz alkohol sprzedawał. Na sprzedaż i przygotowywanie żywności musisz uzyskać pozwolenie SANEPIDU, na terenie którego znajduje sie siedziba twojej firmy. Sprzedaż żywności zobowiązuje Cię również do wdrożenia Systemu HACCP dotyczącego bezpieczeństwa żywności. Do przygotowywania posiłków musi być używana woda wodociągowa zdatna do picia ewentualnie woda z butelek (galony 5l). Musisz wyznaczyć stanowisko do mycia rąk a osoba sprzedająca żywność musi dysponować wynikami badań do celów sanitarno-epidemiologicznych. SANEPID będzie też od ciebie wymagał posiadania wszystkich danych twoich dostawców (żywność mnie może pochodzić z nieznanego źródła zwłaszcza mięso). Urządzenia do produkcji jak nakjbardziej mogą być używane (skorzystaj z ogłoszeń na tym forum). Jest możliwe uzyskiwanie dotacji na taki rodzaj działalności np. dotacje Agencji Modernizacji i Restrukturyzacji Rolnictwa ARiMR warunkiem uzyskania dotacji tej agencji zarejestrowanie działalności na terenie wiejskim. Bardziej szczegółowych informacji dotyczących opracowania odpowiedniej dokumentacji HACCP i dotacji unijnych udzielimy mailowo (kontakt z firmą poltorak@haccp-gmp.home.pl) pozdrawiam HACPASZ (www.haccp-gmp.com.pl)
 
Autor: PORCHETTA & BRUSCHETTA


Tematy: 2
Wypowiedzi: 23
Post 4 napisany 2012-02-24 o godzinie 13:30:57.
Witam ponownie. Dziękuję Pani Hannie z firmy HACPASZ za zainteresowanie i podpowiedź. Jednak zanim zlecę opracowanie HACCP i całej reszty, to chciałbym skontaktować się i porozmawiać o tym, jak ta cała procedura ma przebiegać, co po czym i za ile? Jestem trochę na bakier z komputerem, więc pewne sprawy wolę omawiać z osobami na żywo. Podaję więc mój mail: w oczekiwaniu na numery tel. lub maile osób/instytucji, które chciałyby mi pomóc. Z góry dziękuję. Pani Hanno, czy pozwolenie na sprzedaż alkoholu to to samo co akcyza? Bo kiedyś dowiadywałem się w Sanepidzie, że akcyza to właśnie pozwolenie na sprzedaż alkoholu, że kosztuje 525zł (około) na rok, lub tzw. akcyza jednorazowa (na jedną imprezę), płacona np. w konkretnej gminie i ta kosztuje 1/12 akcyzy rocznej, więc jeżeli imprez jest bardzo dużo, to chyba lepiej opłaca się zapłacić raz na rok i mieć kłopot z głowy. Racja? Następny problem to: dofinansowanie z ARiMR. Ja mieszkam i jestem zameldowany w mieście, ale posiadam trochę ziemi na wsi, gdzie jest mój dom rodzinny i opłacam sobie KRUS (taki na wniosek), czy z tego tytułu miałbym ułatwioną drogę? Czy żeby zarejestrować taką działalność muszę się przemeldować na wieś? Co To znaczy "wyznaczyć stanowisko do mycia rąk"? Czyżby postawić umywalkę i napisać na niej "to jest umywalka i służy do mycia rąk"? A z boku postawić zlew z kartką "to jest zlew - służy do mycia garnków"? Przecież ja będę głównie w plenerze, a na imprezach, które odwiedziłem, widziałem zaledwie "ogryzki" umywalek czy zlewozmywaków, albo i wcale. O co tu chodzi? Właściwie wiem, to jest Polska, a jeszcze niedawno mieszkałem we Włoszech i takich cudów nie widziałem, a oni też chyba są w Europie. Serdecznie pozdrawiam.
 
Autor: HACPASZ Hanna Półtorak
forumforumforum

Tematy: 4
Wypowiedzi: 189
Post 5 napisany 2012-02-24 o godzinie 14:23:23.
Witam Pana Serdecznie podaje Panu mój adres mail poltorak@haccp-gmp.home.pl. Poproszę Pana o podanie w wiadomości swojego numeru telefonu oddzwonię do Pana. Ja osobiście nie zajmuje się dotacjami agencji i nie chcę Pana wprowadzić w błąd. Jeżeli nawiążemy kontakt poza forum osoba odpowiedzialna w mojej firmie za dotacje udzieli Panu wszelkich niezbędnych informacji. Nigdy nie występowałam o koncesję na sprzedaż alkoholu i nie podpowiem Panu jak ten problem rozwiązać (czyli jaki rodzaj opłat wybrać). Jeżeli chodzi o możliwość mycia rak i zmywania naczyń to podpis tych miejsc nie jest konieczny ale dla Pana dobra lepiej spełnić ten wymóg sanitarny. System HACCP nie jest polskim wymysłem (narodził się w USA) a jego wymóg zawarty jest w dyrektywach UE, które obowiązują na terenie całej Unii. Wprawdzie we Włoszech jestem częstym gościem nie zwracałam uwagę na ich jarmarki i inne imprezy plenerowe, ale wiem z doświadczenia zawodowego jakie Włosi mają wymagania stawiane polskim dostawcom żywności i producentom opakowań. Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że będziemy razem współpracować Hanna Półtorak HACPASZ
 
Autor: KONRAD


Wypowiedzi: 1
Post 6 napisany 2012-11-08 o godzinie 09:24:39.
WITAM, CHCIAŁBYM OTWOŻYĆ MOBILNA GASTRONOMIE NA IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE, ALE NIE WIEM CO MUSZE ZAŁATWIĆ, GDZIE MUSZE PUJŚĆ I ILE KASY NA TO POTRZEBA. BARDZO PROSZE O POMOC
 
Autor: PORCHETTA & BRUSCHETTA


Tematy: 2
Wypowiedzi: 23
Post 7 napisany 2012-11-12 o godzinie 16:59:12.
Do "KONRAD" Jeśli masz zamiar zająć się mobilną gastronomią to dobrze trafiłeś, mam przyczepę gastronomiczną, którą mogę Ci odsprzedać, dać kilka rad i podpowiedzi. Przyczepa jest zrobiona na wysoki poziom, nowa, używana jeden sezon (sierpień-wrzesień 2012), ja sprzedawałem z niej: kebab, mięsa z grilla, hamburgery, hot dogi, frytki, napoje zimne i gorące. Jeśli jesteś zainteresowany daj znać, prześlę zdjęcia i szczegółowy opis przyczepy.
 
Autor: HACCP Alicja Dowiedczyk


Wypowiedzi: 7
Post 8 napisany 2012-11-12 o godzinie 23:50:06.
Witam. Mogę również podpowiedzieć kilka rzeczy w kwestii Sanepidu. Zarówno namiot Pana PORCHETTA & BRUSCHETTA jak i pomysł z przyczepą Pana KONRADA będą kwalifikować się pod szczególne przepisy Rozporządzenia, które wspomina Pani Hanna. Jest to Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r.w sprawie higieny środków spożywczych. Zerknijcie Panowie do Załącznika II do tego rozporządzenia, a konkretnie do rozdziału III. Zawarte są tam szczegółowe "WYMAGANIA DOTYCZĄCE RUCHOMYCH I/LUB TYMCZASOWYCH POMIESZCZEŃ (JAK DUŻE NAMIOTY, STRAGANY, RUCHOME PUNKTY SPRZEDAŻY)...". Warto poczytać i wiedzieć czego Sanepid będzie wymagał. Osobiście zajmuję się wdrażaniem systemu HACCP, więc jeśli którykolwiek z Panów chciałby poznać również moją ofertę , proszę o informację na kontakt@arscogito.pl. Na życzenie przedstawię swoje propozycje. Pozdrawiam
 
Autor: marys


Wypowiedzi: 3
Post 9 napisany 2013-05-06 o godzinie 15:41:03.
Witam. Wszystko jest fajnie opisane poza jedną rzeczą, jeżeli chcę sprzedawać z takiego namiotu żywność ale tylko sezonowo (festyny, koncerty imprezy, głównie wekendy) to za pewne muszę otworzyć działalność ?? Co muszę pozałatwiać i gdzie i czy to się w ogóle opłaca na wekendy. Jak się rozliczać z fiskusem i czy potrzebna mi będzie kasa fiskalna ?? Aha chciałbym dodać że pracuję w tygodniu a to chciałbym robić tylko wekendami. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
 
Autor: marys


Wypowiedzi: 3
Post 10 napisany 2013-05-06 o godzinie 15:44:05.
Aha i czy ktoś się orientuje czy łatwo postawic takie stoisko na takim festynie czy tam są kolejki czy wpuszczają wszystkich którzy wykupią miejsce czy miejsce dostaje się po znajomość jak to w Polsce ??
SPRZEDAż JEDZENIA POD NAMIOTEM
Autor: Hurtownia Gastronomiczna
forumforum

Wypowiedzi: 86
Post 11 napisany 2013-05-06 o godzinie 18:54:56.
marys napisał(a) w dniu 2013-05-06 o godzinie 15:44:05:
Aha i czy ktoś się orientuje czy łatwo postawic takie stoisko na takim festynie czy tam są kolejki czy wpuszczają wszystkich którzy wykupią miejsce czy miejsce dostaje się po znajomość jak to w Polsce ??

W wielu przypadkach organizacją festynu zajmuje się jedna osoba / firma / organizacja i to oni decydują kto i na jakich warunkach będzie mógł wystawić swój biznes na imprezie. Wiele razy spotkałem się że jedna osoba wykupiła organizację imprezy i wszystkie miejscówki wynajęła, oczywiście w wielu przypadkach jest to układ zamknięty gdzie na każdej imprezie są prawie Ci sami ludzie (mam na myśli wynajmujących miejscówki), co można łatwo zauważyć.
internetowy sklep gastronomiczny - bogata oferta - konkurencyjne ceny
tel. 666 043 034 , e-mail: sklep@gastronomiczne.pl , sklep internetowy: www.gastronomiczne.pl
 
Autor: Barbara M
forum

Tematy: 2
Wypowiedzi: 31
Post 12 napisany 2013-05-06 o godzinie 20:03:16.
marys napisał(a) w dniu 2013-05-06 o godzinie 15:44:05:
Aha i czy ktoś się orientuje czy łatwo postawic takie stoisko na takim festynie czy tam są kolejki czy wpuszczają wszystkich którzy wykupią miejsce czy miejsce dostaje się po znajomość jak to w Polsce ??

Czyli jak wszędzie rączka rączkę myje.. Nie masz znajomości to się nie wbijesz bo niby jak..
 
Autor: spec gastronomiczny
forumforumforum

Wypowiedzi: 135
Post 13 napisany 2013-05-06 o godzinie 22:12:30.
Dlaczego piszecie układ zamknięty? Ja znam kilka osób co startują w przetargach o organizację dni miasta i to wcale nie jest taka prosta sprawa. Ten co wygra to musi sporo zapłacić za to że to on wygrał. Do tego odpowiedzialność za podwykonawców, więc lepiej mieć sprawdzoną ekipę na każdej imprezie, która zapłaci np. za zajmowaną przestrzeń i nie będzie wstydu niż co impreza szukać nowych bohaterów. Wiem co piszę bo widziałem jak wygląda organizacja takich festynów i jaka jest odpowiedzialność, liczyć się trzeba z wieloma komplikacjami a bywa naprawdę ciężko.
 
Autor: spec gastronomiczny
forumforumforum

Wypowiedzi: 135
Post 14 napisany 2013-05-06 o godzinie 22:17:29.
marys napisał(a) w dniu 2013-05-06 o godzinie 15:41:03:
Witam. Wszystko jest fajnie opisane poza jedną rzeczą, jeżeli chcę sprzedawać z takiego namiotu żywność ale tylko sezonowo (festyny, koncerty imprezy, głównie wekendy) to za pewne muszę otworzyć działalność ?? Co muszę pozałatwiać i gdzie i czy to się w ogóle opłaca na wekendy. Jak się rozliczać z fiskusem i czy potrzebna mi będzie kasa fiskalna ?? Aha chciałbym dodać że pracuję w tygodniu a to chciałbym robić tylko wekendami. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

Dlaczego takie zdziwienie że musi być założona działalność gospodarcza, a podatek od dochodu kto zapłaci? tu nie ma wyjątków, że to tylko weekendy, każdy płaci. A jak chcesz zaryzykować to poczekać jak się pojawi np. urząd skarbowy albo inna instytucja w roli klienta. W ubiegłym roku widziałem jak urzędas zamówił piwo, nie dostał paragonu i żeby było mało ilość nalanego piwa nie odpowiadała ilości piwa jaka była podana w cenniku. Mandacik dla przedsiębiorcy oraz dla obsługi.

Jak zarobić to wszyscy chętni ale jak trzeba odprowadzić podatek to już nikt nie chce. kilka razy się uda ale jednorazowa wpadka wyrówna wszystkie niedopłaty i to z bonusem
 
Autor: marys


Wypowiedzi: 3
Post 15 napisany 2013-05-10 o godzinie 20:24:30.
chyba zle mnie zrozumiałeś to nie zdziwko tylko pytanie co gdzie i jak pozałatwiać
 
Autor: Patrycja


Wypowiedzi: 7
Post 16 napisany 2014-04-16 o godzinie 11:01:58.
Witam, moim zdaniem jest to świetny pomysł. Na pewno są potrzebne pozwolenia. Może w urzędzie gminy odpowiedzą Ci dokładnie na wszystkie pytania. Co do namiotu to bardziej polecam kupno, jest to jednorazowy wydatek a na pewno posłuży kilka lat. Moja znajoma ma bar i posiada właśnie namiot który rozkłada na lato. Kupiła go w firmie das company, jakość tego namiotu jest bardzo dobra a cena była niska.
 
Autor: Ona1234


Wypowiedzi: 2
Post 17 napisany 2014-05-17 o godzinie 09:37:28.
Zdecydowanie polecam zakup namiotu i rozpoczęcie sprzedaży na festynach i innych tego typu imprezach - na pewno uda Ci się załatwić wszystkie pozwolenia, a interes się rozkręci! U mnie było podobnie. Przez długi czas załatwiałam różnego typu pozwolenia, ale gdy w końcu mi się udało przez to przebrnąć, natrafiłam na kolejny problem - jaki namiot i wyposażenie zakupić dla mojego stoiska? Przejrzałam bardzo dużo ofert, ale w końcu trafiłam na http://domogrod24.pl/namioty-handlowe,c,3,3.html i wybrałam namiot idealny dla mnie - a przede wszystkim w przystępnej cenie!
 
Autor: HACPASZ Hanna Półtorak
forumforumforum

Tematy: 4
Wypowiedzi: 189
Post 18 napisany 2014-05-19 o godzinie 09:45:52.
Witam serdecznie jezeli  macie Panstwo pytania odnośnie rozpoczęcia działalności gastronomicznej:
- jak wyposażyć  stoisko gastronomiczne/pojazd gastronomiczny
- jak przygotowywać podawane w nim produkty (dania gotowe, dania na bazie półproduktu)
- jak przygotować się do odbioru SANEPID
Zapraszam na warsztaty szkoleniowe organizowane w Warszawie dnia 05.06.2014 odpowiemy na wszystkie Państwa pytania (szczegóły dotyczące szkolenia w zakładce Ogłoszenia)
 
NOWE OGŁOSZENIA GASTRONOMICZNE
 

System zapisze Twoje dane:
Adres IP: 54.87.75.51
Data: 2014-10-31
Czas: 07:51:14
DODAJ ODPOWIEDŹ DO TEMATU: SPRZEDAż JEDZENIA POD NAMIOTEM
Aby dodać odpowiedź do tematu należy się zalogować.

Jeśli nie masz konta, skorzystaj z bezpłatnej rejestracji.
FORUM GASTRONOMICZNE
Temat "sprzedaż jedzenia pod namiotem" w grupie "mobilna gastronomia"
TAGI: jedzenie (10)    sprzedaż (8)    namiot (2)   
OSTATNIO DODANE TEMATY: Dobra restauracja w centrum Krakowa    Warzywa w lokalu gastronomicznym   
 
STRONA GŁÓWNA     O NAS     REGULAMIN     REKLAMA     KONTAKT    
Copyrights © ForumGastronomiczne.pl 2008-2014.