![]() |
| FORUM GASTRONOMICZNE | NOWY TEMAT |
TEMAT FORUM: PYTANIA DOTYCZąCE RUCHOMEGO PUNKTU GASTRONOMICZNEGO |
|||||||
|
Autor:
PrzemyslawM
Wypowiedzi: 1 |
Witam wszystkich serdecznie,
Mam na imię Przemysław. Planuję otworzyć mobilny punkt gastronomiczny, głównie z burgerami. Od restauracji i barów, w których jadam oczekuję higieny oraz stosowania wszelkich niezbędnych przepisów sanitarnych, nie jestem hipokrytą więc i u siebie chciałbym zapewnić odpowiednie warunki. Jednak zanim udam się do projektanta lub właściwej SSE chciałbym zebrać jak najwięcej informacji samodzielnie, aby nie wyjść na zbyt dużego ignoranta podczas bezpośredniej rozmowy. Po przestudiowaniu tematów z tego forum oraz rozporządzenia 852/2004 chciałbym zadać kilka pytań. Wiem, że jest tego dość dużo, ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi nawet na niektóre z nich. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. 1. 1. Mięso – czy mielone mięso od producenta mogę na miejscu podzielić na porcje tzn. „kulki” o odpowiedniej wadze i włożyć do lodówki, do osobnego podpisanego pojemnika, a następnie wyciągać je i smażyć? Czy potrzebna jest jeszcze jakaś dodatkowa czynność? Rozumiem, że mięso mielone jest już umyte i przygotowane do obróbki przez dostawcę/producenta? 2. 2. Czy wydezynfekowane jajka mogę trzymać w osobnym, podpisanym pojemniku w tej samej lodówce, ale na innej półce niż ww. mięso przechowywane w osobnym, podpisanym pojemniku? 3. 3. Ziemniaki – czy kupione, umyte i powszechnie dostępne np. w marketach ziemniaki mogę myć razem z innymi warzywami typu pomidor, sałata itp. (nie liczę cebuli). Chcę uprościć procedury i wyeliminować warzywa okopowe (cebulę kupował bym obraną – czytałem na tym forum, że takie warzywa można kupić np. w Makro). 4. 4. Czy mogę podawać takie ziemniaki, dodatkowo umyte przeze mnie razem z innymi warzywami w „mundurkach” czy muszę je obierać i w związku z powyższym zapewnić w samochodzie gastronomicznym dodatkowe miejsce z obierakiem itp. ? Mój pomysł do produkcja domowych frytek, stąd pytania o wykonalność tej idei na małej powierzchni. 5. 5. Jeśli nie musiał bym rozdzielać ww. ziemniaków od reszty warzyw to czy w przypadku, w którym w samochodzie jest tylko jeden dwukomorowy zlew, mogę rozłożyć czynności w czasie w taki sposób, aby: rano były przygotowywane warzywa tzn. mycie + krojenie, potem sprzątanie, dezynfekcja a następnie podczas przygotowywania dań jedna komora będzie wykorzystywana do mycia rąk a druga sprzętu? Domyślam się, że jeśli ww. ziemniaki, kolokwialnie mówiąc, „nie przejdą” pomysł z domowymi frytkami jest raczej niemożliwy do zrealizowania na tak małej powierzchni ? 6. 6. Rozporządzenie 852/2004 mówi o zapewnieniu odpowiedniej ilości wody ciepłej i zimnej. Czy 20-30 litrowe zbiorniki na wodę wraz z podgrzewaczem będące na wyposażeniu pojazdów gastronomicznych, rozwiązują problem wody w tego typu ruchomych punktach ? Jeśli nie to w jaki sposób należy sobie z tym poradzić ? 7. 7. Wyczytałem na forum, że projekt robi się dla konkretnej działalności oraz lokalizacji. Jak więc wygląda sprawa z ruchomymi punktami sprzedaży ? Czy odbiera się tylko pojazd wraz z opisem czynności, które będą na jego pokładzie wykonywane? Co w przypadku zmiany lokalizacji ? 8. 8. WC – czy w takiej działalności zawsze muszę wybierać miejsca, w pobliżu których jest toaleta dla personelu pracującego z żywnością? Czy w tym przypadku dozwolone jest korzystanie z bardziej ogólnodostępnych toalet? 9. 9. Czy przed każdym zaparkowaniem w nowym miejscu należy w sanepidzie przedkładać np. umowy na korzystanie z WC pobliskiego lokalu itp. ? W przypadku częstych zmian miejsca postojowego było by to dość uciążliwe. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji ? 10. 10. Czy wprowadzenie do sprzedaży kawy z ekspresu w jednorazowych kubkach podczas prowadzenia takiej gastronomi wymaga wniosku o rozszerzenie zakresu działalności bądź powiadomienia sanepidu ? 11. Czy zwykle mleko UTH, które w sklepach nie stoi nawet w chłodniach wymaga jakiegoś specjalnego traktowania podczas prowadzenia gastronomi. Chodzi głównie o przechowywanie i używanie go jako dodatek do kawy. 11. 12. Czy jeśli udam się do odpowiedniej SSE porozmawiać na ten temat, to czy pracownicy powinni mi pomóc, czy jest to tylko i wyłącznie dobra wola osoby, na która trafię? Czy ktoś złośliwy może odesłać mnie z „kwitkiem” i powiedzieć, że udzielanie informacji nie leży w ich gestii, proszę udać się do projektanta a nam tylko przynieść gotowy projekt do zatwierdzenia? 12. 13. Czy jest jakiś wzór/szablon wg, którego należy sporządzić plan do zatwierdzenia czy może to być np. ciągły tekst z wypunktowanymi czynnościami, procedurami, szkicami itp. ? Pytania starałem się formułować stosunkowo konkretnie, gdybym jednak popełnił jakieś błędy w treści bądź rozumowaniu bardzo proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam i życzę spokojnych świąt Przemysław |
||||||
| REKLAMA |
![]()
Oferujemy znane marki STALGAST, HENDI, KROMET, RM, UNOX, REDFOX, LAINOX, RETIGO, CATERINA, ROBOT-COUPE, LOZAMET, SPOMASZ-NAKŁO w najniższych cenach w internecie!
Przekonaj się sam! http://smartgast.pl lub tel 880 301 130 |
||||||
Autor:
misiaczeklodowy
![]() ![]() Tematy: 2 Wypowiedzi: 73 |
PrzemyslawM napisał(a) w dniu 2013-12-24 o godzinie 22:38:15: Witam wszystkich serdecznie, Mam na imię Przemysław. Planuję otworzyć mobilny punkt gastronomiczny, głównie z burgerami. Od restauracji i barów, w których jadam oczekuję higieny oraz stosowania wszelkich niezbędnych przepisów sanitarnych, nie jestem hipokrytą więc i u siebie chciałbym zapewnić odpowiednie warunki. Jednak zanim udam się do projektanta lub właściwej SSE chciałbym zebrać jak najwięcej informacji samodzielnie, aby nie wyjść na zbyt dużego ignoranta podczas bezpośredniej rozmowy. Po przestudiowaniu tematów z tego forum oraz rozporządzenia 852/2004 chciałbym zadać kilka pytań. Wiem, że jest tego dość dużo, ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi nawet na niektóre z nich. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. 1. 1. Mięso – czy mielone mięso od producenta mogę na miejscu podzielić na porcje tzn. „kulki” o odpowiedniej wadze i włożyć do lodówki, do osobnego podpisanego pojemnika, a następnie wyciągać je i smażyć? Czy potrzebna jest jeszcze jakaś dodatkowa czynność? Rozumiem, że mięso mielone jest już umyte i przygotowane do obróbki przez dostawcę/producenta? NIE możesz. Obróbka surowego mięsa wymaga przygotowalni tego mięsa. Będziesz je wprawdzie miał zmielone, ale gdzie je doprawisz? 2. 2. Czy wydezynfekowane jajka mogę trzymać w osobnym, podpisanym pojemniku w tej samej lodówce, ale na innej półce niż ww. mięso przechowywane w osobnym, podpisanym pojemniku? TAK. 3. 3. Ziemniaki – czy kupione, umyte i powszechnie dostępne np. w marketach ziemniaki mogę myć razem z innymi warzywami typu pomidor, sałata itp. (nie liczę cebuli). Chcę uprościć procedury i wyeliminować warzywa okopowe (cebulę kupował bym obraną – czytałem na tym forum, że takie warzywa można kupić np. w Makro). TAK 4. 4. Czy mogę podawać takie ziemniaki, dodatkowo umyte przeze mnie razem z innymi warzywami w „mundurkach” czy muszę je obierać i w związku z powyższym zapewnić w samochodzie gastronomicznym dodatkowe miejsce z obierakiem itp. ? Mój pomysł do produkcja domowych frytek, stąd pytania o wykonalność tej idei na małej powierzchni. Nie musisz obierać ziemniaków. 5. 5. Jeśli nie musiał bym rozdzielać ww. ziemniaków od reszty warzyw to czy w przypadku, w którym w samochodzie jest tylko jeden dwukomorowy zlew, mogę rozłożyć czynności w czasie w taki sposób, aby: rano były przygotowywane warzywa tzn. mycie + krojenie, potem sprzątanie, dezynfekcja a następnie podczas przygotowywania dań jedna komora będzie wykorzystywana do mycia rąk a druga sprzętu? Domyślam się, że jeśli ww. ziemniaki, kolokwialnie mówiąc, „nie przejdą” pomysł z domowymi frytkami jest raczej niemożliwy do zrealizowania na tak małej powierzchni ? Zapomnij o tak rozbudowanej produkcji w samochodzie!!! Jak masz dwa zlewy to w jednym myjesz sprzęt podręczny, w drugim ręce. I to jest koniec mycia w samochodzie. 6. 6. Rozporządzenie 852/2004 mówi o zapewnieniu odpowiedniej ilości wody ciepłej i zimnej. Czy 20-30 litrowe zbiorniki na wodę wraz z podgrzewaczem będące na wyposażeniu pojazdów gastronomicznych, rozwiązują problem wody w tego typu ruchomych punktach ? Jeśli nie to w jaki sposób należy sobie z tym poradzić ? To starczy 7. 7. Wyczytałem na forum, że projekt robi się dla konkretnej działalności oraz lokalizacji. Jak więc wygląda sprawa z ruchomymi punktami sprzedaży ? Czy odbiera się tylko pojazd wraz z opisem czynności, które będą na jego pokładzie wykonywane? Co w przypadku zmiany lokalizacji ? Odbiera się pojazd i dla niego robi się projekt. 8. 8. WC – czy w takiej działalności zawsze muszę wybierać miejsca, w pobliżu których jest toaleta dla personelu pracującego z żywnością? Czy w tym przypadku dozwolone jest korzystanie z bardziej ogólnodostępnych toalet? Musisz mieć konkretną toaletę. 9. 9. Czy przed każdym zaparkowaniem w nowym miejscu należy w sanepidzie przedkładać np. umowy na korzystanie z WC pobliskiego lokalu itp. ? W przypadku częstych zmian miejsca postojowego było by to dość uciążliwe. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji ? Nie możesz se dowolnie zmieniać miejsca. Wprowadzasz żywność do obrotu i sanepid musi wiedzieć gdzie aktualnie działasz. 10. 10. Czy wprowadzenie do sprzedaży kawy z ekspresu w jednorazowych kubkach podczas prowadzenia takiej gastronomi wymaga wniosku o rozszerzenie zakresu działalności bądź powiadomienia sanepidu ? Ale co ty chcesz rozszerzać? Kawę wpisujesz od razu w pierwotny projekt. 11. Czy zwykle mleko UTH, które w sklepach nie stoi nawet w chłodniach wymaga jakiegoś specjalnego traktowania podczas prowadzenia gastronomi. Chodzi głównie o przechowywanie i używanie go jako dodatek do kawy. Zamknięte możesz se trzymać gdzie chcesz, otwarte wyłącznie w lodówce. 11. 12. Czy jeśli udam się do odpowiedniej SSE porozmawiać na ten temat, to czy pracownicy powinni mi pomóc, czy jest to tylko i wyłącznie dobra wola osoby, na która trafię? Czy ktoś złośliwy może odesłać mnie z „kwitkiem” i powiedzieć, że udzielanie informacji nie leży w ich gestii, proszę udać się do projektanta a nam tylko przynieść gotowy projekt do zatwierdzenia? To zależy od dobrej woli. Sanepid nie świadczy darmowych porad i konsultacji. 12. 13. Czy jest jakiś wzór/szablon wg, którego należy sporządzić plan do zatwierdzenia czy może to być np. ciągły tekst z wypunktowanymi czynnościami, procedurami, szkicami itp. ? Nie ma wzoru. Pytania starałem się formułować stosunkowo konkretnie, gdybym jednak popełnił jakieś błędy w treści bądź rozumowaniu bardzo proszę o wyrozumiałość. ps. Po co zadałeś te same pytania w innym miejscu forum? Pozdrawiam i życzę spokojnych świąt Przemysław |
||||||
Autor:
gastromex
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wypowiedzi: 266 |
Panie Przemysławie
Misiaczeklodowy nie jest kompetentną osobą, udzielił Panu kilku nieprawidłowych odpowiedzi. 1. 1. Mięso – czy mielone mięso od producenta mogę na miejscu podzielić na porcje tzn. „kulki” o odpowiedniej wadze i włożyć do lodówki, do osobnego podpisanego pojemnika, a następnie wyciągać je i smażyć? Czy potrzebna jest jeszcze jakaś dodatkowa czynność? Rozumiem, że mięso mielone jest już umyte i przygotowane do obróbki przez dostawcę/producenta? Musi Pan mieć osobny stół roboczy do przygotowywania mięsa 2. 2. Czy wydezynfekowane jajka mogę trzymać w osobnym, podpisanym pojemniku w tej samej lodówce, ale na innej półce niż ww. mięso przechowywane w osobnym, podpisanym pojemniku? Tak, ale jajka naświetlone z odpowiednim czasem przydatności naświetlenia 3. 3. Ziemniaki – czy kupione, umyte i powszechnie dostępne np. w marketach ziemniaki mogę myć razem z innymi warzywami typu pomidor, sałata itp. (nie liczę cebuli). Chcę uprościć procedury i wyeliminować warzywa okopowe (cebulę kupował bym obraną – czytałem na tym forum, że takie warzywa można kupić np. w Makro). Ziemniaki, osobne stanowisko do przygotowywania warzyw lub oddzielone czasowo od jednego stołu roboczego 4. 4. Czy mogę podawać takie ziemniaki, dodatkowo umyte przeze mnie razem z innymi warzywami w „mundurkach” czy muszę je obierać i w związku z powyższym zapewnić w samochodzie gastronomicznym dodatkowe miejsce z obierakiem itp. ? Mój pomysł do produkcja domowych frytek, stąd pytania o wykonalność tej idei na małej powierzchni. Frytki nie są z ziemniaków brudnych, a przygotowalnia warzyw słuzy do przygotowania - mycie i ciecie warzyw brudnych - ziemniaki brudne, marchewka, sałata, itp 5. 5. Jeśli nie musiał bym rozdzielać ww. ziemniaków od reszty warzyw to czy w przypadku, w którym w samochodzie jest tylko jeden dwukomorowy zlew, mogę rozłożyć czynności w czasie w taki sposób, aby: rano były przygotowywane warzywa tzn. mycie + krojenie, potem sprzątanie, dezynfekcja a następnie podczas przygotowywania dań jedna komora będzie wykorzystywana do mycia rąk a druga sprzętu? Domyślam się, że jeśli ww. ziemniaki, kolokwialnie mówiąc, „nie przejdą” pomysł z domowymi frytkami jest raczej niemożliwy do zrealizowania na tak małej powierzchni ? Zlew służy do mycia przyrządów pomocniczych jedna komora a druga do mycia wstepnego półproduktów. Nigdy nie może Pan powiedzieć i nazwać że służy do mycia rąk jak to napisał Misiaczeklodowy. Do mycia rąk słuzy wyłącznie umywalka do rąk. 6. 6. Rozporządzenie 852/2004 mówi o zapewnieniu odpowiedniej ilości wody ciepłej i zimnej. Czy 20-30 litrowe zbiorniki na wodę wraz z podgrzewaczem będące na wyposażeniu pojazdów gastronomicznych, rozwiązują problem wody w tego typu ruchomych punktach ? Jeśli nie to w jaki sposób należy sobie z tym poradzić ? Przy małej produkcji jakiej Pan zakłada może zabraknąć wody 30 litrów (mycie wstępne, mycie rąk, mycie przyrządów pomocniczych). wiem to z doświadczenia. 7. 7. Wyczytałem na forum, że projekt robi się dla konkretnej działalności oraz lokalizacji. Jak więc wygląda sprawa z ruchomymi punktami sprzedaży ? Czy odbiera się tylko pojazd wraz z opisem czynności, które będą na jego pokładzie wykonywane? Co w przypadku zmiany lokalizacji ? Odbiera Pan lokal przenosny w miejscu jego głównego działania, czyli np do zarejestrowania firmy. Przy przenosnym lokalu np gdzie będzie Pan obsługiwał np Juwenalia, imprezy masowe w innym miescie, nie robi Pan ponownego odbioru. 8. 8. WC – czy w takiej działalności zawsze muszę wybierać miejsca, w pobliżu których jest toaleta dla personelu pracującego z żywnością? Czy w tym przypadku dozwolone jest korzystanie z bardziej ogólnodostępnych toalet? Wc - podpisanie umowy z toaletami dla osob z ksiazeczkami zdrowia - sklepy spozywcze, bary 9. 9. Czy przed każdym zaparkowaniem w nowym miejscu należy w sanepidzie przedkładać np. umowy na korzystanie z WC pobliskiego lokalu itp. ? W przypadku częstych zmian miejsca postojowego było by to dość uciążliwe. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji ? Podpisanie umowy przed lokalizacja, aby pokazac w razie kontroli a nie meldowanie sanepidowi kazdej zmiany 10. 10. Czy wprowadzenie do sprzedaży kawy z ekspresu w jednorazowych kubkach podczas prowadzenia takiej gastronomi wymaga wniosku o rozszerzenie zakresu działalności bądź powiadomienia sanepidu ? Nie zmienia technologii,nalezy wpisać w ogolny zakres działalności 11. Czy zwykle mleko UTH, które w sklepach nie stoi nawet w chłodniach wymaga jakiegoś specjalnego traktowania podczas prowadzenia gastronomi. Chodzi głównie o przechowywanie i używanie go jako dodatek do kawy. Mleko jak kazde mleko - przechowywane w bezpiecznej temperaturze 11. 12. Czy jeśli udam się do odpowiedniej SSE porozmawiać na ten temat, to czy pracownicy powinni mi pomóc, czy jest to tylko i wyłącznie dobra wola osoby, na która trafię? Czy ktoś złośliwy może odesłać mnie z „kwitkiem” i powiedzieć, że udzielanie informacji nie leży w ich gestii, proszę udać się do projektanta a nam tylko przynieść gotowy projekt do zatwierdzenia? Raczej tak zazwyczaj sie zachowują, otrzymuje Pan od nich zestaw przepisów do realizacji 12. 13. Czy jest jakiś wzór/szablon wg, którego należy sporządzić plan do zatwierdzenia czy może to być np. ciągły tekst z wypunktowanymi czynnościami, procedurami, szkicami itp. ? Zapraszam do skorzystania z naszej pomocy, wiecej informacji droga mailowa: gastromex@wp.pl |
||||||
|
Autor:
HACPASZ Hanna Półtorak
Tematy: 25 Wypowiedzi: 554 |
Witam serdecznie zaproponowałabym takie rozwiązanie
1. mięso na burgery - SANEPID zgadza się na stosowanie następujących rozwiazań: - Surowe kotlety formowane z mięsa mielonego odpowiednio zapakowane dostarczane są z zakładu przetwórstwa mięsnego na miejscu odbywa się wyłącznie ich doprawianie i obróbka termiczna niestety nie ma możliwości formowania burgerów na miejscu z mielonego mięsa - surowe kotlety uformowane dostarczane z firmy gastronomicznej posiadającej zatwierdzenie SANEPID 2. warzywa - w małej gastronomii trudno wyodrębnić oddzielny stół roboczy do obróbki wstępnej warzyw ale są firmy, które dostarczają już obrane i umyte warzywa (odpada ich obróbka wstępna) 3. mleko UHT zamkniete kartony z mlekiem mogą byc przechowywane w temperaturze pokojowej przez okres 6 mc nie wymagają schłodzenia 4. kwestia umywalki - idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie umywalki niestety w gastronomii mobilnej nie zawsze jest na to miejsce. SANEPID wyraża zgodę na mycie rąk w jednej odpowiednio oznakowanej komorze zlewu (Pan Gastromex się myli) ale druga komora służy wyłącznie do mycia sprzetu pomocniczego, dlatego nie wchodzi w grę przy zastosowaniu wyłącznie dwukomorowego zlewu przeprowadzanie mycia warzyw (dlatego polecam zakup warzyw obranych i krojonych, lub jeżeli miejsce pozwoli zamontować umywalkę). W małej gastronomii jest mozliwe zastosowanie rozwiązań umożliwiających odbiór SANEPIDU, zakup przygotowanych wstępnie burgerów oraz obranych umytych warzyw umożliwia prowadzenie działalności gastronomicznej na tak małej przestrzeni . Każdy kto przygotowywał do odbioru punkt gastronomii mobilnej zdaje sobie sprawę z tego, że nie mozliwe jest wyznaczenie stanowisk (oddzielnych stołow) do przeprowadzania takich działań - po prostu nie ma na to miejsca. Przygotowałam już wiele punktów gastronomii mobilnej do odbioru SANEPID proszę o kontakt poltorak@haccp-gmp.home.pl |
||||||
|
Autor:
PORCHETTA & BRUSCHETTA
Tematy: 2 Wypowiedzi: 23 |
Do PrzemysławM Mam do sprzedania przyczepę +- 3/4m zajrzyj na "ogłoszenia / sprzedam" oferta wystawiona przez "PORCHETTA & BRUSCHETTA" Jeśli cię zainteresuje zapraszam do negocjacji. Służę również radami z własnego doświadczenia, np. trzeci zlew możesz zrobić z pojemnika GN 1/3 i jakoś go dostawić / podwiesić i też będzie działać. Cześć, Janek.
|
||||||
|
Autor:
HACPASZ Hanna Półtorak
Tematy: 25 Wypowiedzi: 554 |
Wszystkie osoby rozpoczynające przygodę z gastronomią zapraszam na warsztaty szkoleniowe, które odbywać się będą w Warszawie dnia 28.01.2014. Warsztaty szkoleniowe nt. Moja Gastronomia od czego zacząć , szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w zakładce Ogłoszenia lub udzielone zostaną mailowo poltorak@haccp-gmp.home.pl
|
||||||
|
Autor:
GM
Wypowiedzi: 3 |
PrzemyslawM napisał(a) w dniu 2013-12-24 o godzinie 22:38:15: Witam wszystkich serdecznie, Mam na imię Przemysław. Planuję otworzyć mobilny punkt gastronomiczny, głównie z burgerami. Od restauracji i barów, w których jadam oczekuję higieny oraz stosowania wszelkich niezbędnych przepisów sanitarnych, nie jestem hipokrytą więc i u siebie chciałbym zapewnić odpowiednie warunki. Jednak zanim udam się do projektanta lub właściwej SSE chciałbym zebrać jak najwięcej informacji samodzielnie, aby nie wyjść na zbyt dużego ignoranta podczas bezpośredniej rozmowy. Po przestudiowaniu tematów z tego forum oraz rozporządzenia 852/2004 chciałbym zadać kilka pytań. Wiem, że jest tego dość dużo, ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi nawet na niektóre z nich. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. 1. 1. Mięso – czy mielone mięso od producenta mogę na miejscu podzielić na porcje tzn. „kulki” o odpowiedniej wadze i włożyć do lodówki, do osobnego podpisanego pojemnika, a następnie wyciągać je i smażyć? Czy potrzebna jest jeszcze jakaś dodatkowa czynność? Rozumiem, że mięso mielone jest już umyte i przygotowane do obróbki przez dostawcę/producenta? 2. 2. Czy wydezynfekowane jajka mogę trzymać w osobnym, podpisanym pojemniku w tej samej lodówce, ale na innej półce niż ww. mięso przechowywane w osobnym, podpisanym pojemniku? 3. 3. Ziemniaki – czy kupione, umyte i powszechnie dostępne np. w marketach ziemniaki mogę myć razem z innymi warzywami typu pomidor, sałata itp. (nie liczę cebuli). Chcę uprościć procedury i wyeliminować warzywa okopowe (cebulę kupował bym obraną – czytałem na tym forum, że takie warzywa można kupić np. w Makro). 4. 4. Czy mogę podawać takie ziemniaki, dodatkowo umyte przeze mnie razem z innymi warzywami w „mundurkach” czy muszę je obierać i w związku z powyższym zapewnić w samochodzie gastronomicznym dodatkowe miejsce z obierakiem itp. ? Mój pomysł do produkcja domowych frytek, stąd pytania o wykonalność tej idei na małej powierzchni. 5. 5. Jeśli nie musiał bym rozdzielać ww. ziemniaków od reszty warzyw to czy w przypadku, w którym w samochodzie jest tylko jeden dwukomorowy zlew, mogę rozłożyć czynności w czasie w taki sposób, aby: rano były przygotowywane warzywa tzn. mycie + krojenie, potem sprzątanie, dezynfekcja a następnie podczas przygotowywania dań jedna komora będzie wykorzystywana do mycia rąk a druga sprzętu? Domyślam się, że jeśli ww. ziemniaki, kolokwialnie mówiąc, „nie przejdą” pomysł z domowymi frytkami jest raczej niemożliwy do zrealizowania na tak małej powierzchni ? 6. 6. Rozporządzenie 852/2004 mówi o zapewnieniu odpowiedniej ilości wody ciepłej i zimnej. Czy 20-30 litrowe zbiorniki na wodę wraz z podgrzewaczem będące na wyposażeniu pojazdów gastronomicznych, rozwiązują problem wody w tego typu ruchomych punktach ? Jeśli nie to w jaki sposób należy sobie z tym poradzić ? 7. 7. Wyczytałem na forum, że projekt robi się dla konkretnej działalności oraz lokalizacji. Jak więc wygląda sprawa z ruchomymi punktami sprzedaży ? Czy odbiera się tylko pojazd wraz z opisem czynności, które będą na jego pokładzie wykonywane? Co w przypadku zmiany lokalizacji ? 8. 8. WC – czy w takiej działalności zawsze muszę wybierać miejsca, w pobliżu których jest toaleta dla personelu pracującego z żywnością? Czy w tym przypadku dozwolone jest korzystanie z bardziej ogólnodostępnych toalet? 9. 9. Czy przed każdym zaparkowaniem w nowym miejscu należy w sanepidzie przedkładać np. umowy na korzystanie z WC pobliskiego lokalu itp. ? W przypadku częstych zmian miejsca postojowego było by to dość uciążliwe. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji ? 10. 10. Czy wprowadzenie do sprzedaży kawy z ekspresu w jednorazowych kubkach podczas prowadzenia takiej gastronomi wymaga wniosku o rozszerzenie zakresu działalności bądź powiadomienia sanepidu ? 11. Czy zwykle mleko UTH, które w sklepach nie stoi nawet w chłodniach wymaga jakiegoś specjalnego traktowania podczas prowadzenia gastronomi. Chodzi głównie o przechowywanie i używanie go jako dodatek do kawy. 11. 12. Czy jeśli udam się do odpowiedniej SSE porozmawiać na ten temat, to czy pracownicy powinni mi pomóc, czy jest to tylko i wyłącznie dobra wola osoby, na która trafię? Czy ktoś złośliwy może odesłać mnie z „kwitkiem” i powiedzieć, że udzielanie informacji nie leży w ich gestii, proszę udać się do projektanta a nam tylko przynieść gotowy projekt do zatwierdzenia? 12. 13. Czy jest jakiś wzór/szablon wg, którego należy sporządzić plan do zatwierdzenia czy może to być np. ciągły tekst z wypunktowanymi czynnościami, procedurami, szkicami itp. ? Pytania starałem się formułować stosunkowo konkretnie, gdybym jednak popełnił jakieś błędy w treści bądź rozumowaniu bardzo proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam i życzę spokojnych świąt Przemysław |
||||||
|
Autor:
GM
Wypowiedzi: 3 |
PrzemyslawM napisał(a) w dniu 2013-12-24 o godzinie 22:38:15: Witam wszystkich serdecznie, Mam na imię Przemysław. Planuję otworzyć mobilny punkt gastronomiczny, głównie z burgerami. Od restauracji i barów, w których jadam oczekuję higieny oraz stosowania wszelkich niezbędnych przepisów sanitarnych, nie jestem hipokrytą więc i u siebie chciałbym zapewnić odpowiednie warunki. Jednak zanim udam się do projektanta lub właściwej SSE chciałbym zebrać jak najwięcej informacji samodzielnie, aby nie wyjść na zbyt dużego ignoranta podczas bezpośredniej rozmowy. Po przestudiowaniu tematów z tego forum oraz rozporządzenia 852/2004 chciałbym zadać kilka pytań. Wiem, że jest tego dość dużo, ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi nawet na niektóre z nich. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. 1. 1. Mięso – czy mielone mięso od producenta mogę na miejscu podzielić na porcje tzn. „kulki” o odpowiedniej wadze i włożyć do lodówki, do osobnego podpisanego pojemnika, a następnie wyciągać je i smażyć? Czy potrzebna jest jeszcze jakaś dodatkowa czynność? Rozumiem, że mięso mielone jest już umyte i przygotowane do obróbki przez dostawcę/producenta? 2. 2. Czy wydezynfekowane jajka mogę trzymać w osobnym, podpisanym pojemniku w tej samej lodówce, ale na innej półce niż ww. mięso przechowywane w osobnym, podpisanym pojemniku? 3. 3. Ziemniaki – czy kupione, umyte i powszechnie dostępne np. w marketach ziemniaki mogę myć razem z innymi warzywami typu pomidor, sałata itp. (nie liczę cebuli). Chcę uprościć procedury i wyeliminować warzywa okopowe (cebulę kupował bym obraną – czytałem na tym forum, że takie warzywa można kupić np. w Makro). 4. 4. Czy mogę podawać takie ziemniaki, dodatkowo umyte przeze mnie razem z innymi warzywami w „mundurkach” czy muszę je obierać i w związku z powyższym zapewnić w samochodzie gastronomicznym dodatkowe miejsce z obierakiem itp. ? Mój pomysł do produkcja domowych frytek, stąd pytania o wykonalność tej idei na małej powierzchni. 5. 5. Jeśli nie musiał bym rozdzielać ww. ziemniaków od reszty warzyw to czy w przypadku, w którym w samochodzie jest tylko jeden dwukomorowy zlew, mogę rozłożyć czynności w czasie w taki sposób, aby: rano były przygotowywane warzywa tzn. mycie + krojenie, potem sprzątanie, dezynfekcja a następnie podczas przygotowywania dań jedna komora będzie wykorzystywana do mycia rąk a druga sprzętu? Domyślam się, że jeśli ww. ziemniaki, kolokwialnie mówiąc, „nie przejdą” pomysł z domowymi frytkami jest raczej niemożliwy do zrealizowania na tak małej powierzchni ? 6. 6. Rozporządzenie 852/2004 mówi o zapewnieniu odpowiedniej ilości wody ciepłej i zimnej. Czy 20-30 litrowe zbiorniki na wodę wraz z podgrzewaczem będące na wyposażeniu pojazdów gastronomicznych, rozwiązują problem wody w tego typu ruchomych punktach ? Jeśli nie to w jaki sposób należy sobie z tym poradzić ? 7. 7. Wyczytałem na forum, że projekt robi się dla konkretnej działalności oraz lokalizacji. Jak więc wygląda sprawa z ruchomymi punktami sprzedaży ? Czy odbiera się tylko pojazd wraz z opisem czynności, które będą na jego pokładzie wykonywane? Co w przypadku zmiany lokalizacji ? 8. 8. WC – czy w takiej działalności zawsze muszę wybierać miejsca, w pobliżu których jest toaleta dla personelu pracującego z żywnością? Czy w tym przypadku dozwolone jest korzystanie z bardziej ogólnodostępnych toalet? 9. 9. Czy przed każdym zaparkowaniem w nowym miejscu należy w sanepidzie przedkładać np. umowy na korzystanie z WC pobliskiego lokalu itp. ? W przypadku częstych zmian miejsca postojowego było by to dość uciążliwe. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji ? 10. 10. Czy wprowadzenie do sprzedaży kawy z ekspresu w jednorazowych kubkach podczas prowadzenia takiej gastronomi wymaga wniosku o rozszerzenie zakresu działalności bądź powiadomienia sanepidu ? 11. Czy zwykle mleko UTH, które w sklepach nie stoi nawet w chłodniach wymaga jakiegoś specjalnego traktowania podczas prowadzenia gastronomi. Chodzi głównie o przechowywanie i używanie go jako dodatek do kawy. 11. 12. Czy jeśli udam się do odpowiedniej SSE porozmawiać na ten temat, to czy pracownicy powinni mi pomóc, czy jest to tylko i wyłącznie dobra wola osoby, na która trafię? Czy ktoś złośliwy może odesłać mnie z „kwitkiem” i powiedzieć, że udzielanie informacji nie leży w ich gestii, proszę udać się do projektanta a nam tylko przynieść gotowy projekt do zatwierdzenia? 12. 13. Czy jest jakiś wzór/szablon wg, którego należy sporządzić plan do zatwierdzenia czy może to być np. ciągły tekst z wypunktowanymi czynnościami, procedurami, szkicami itp. ? Pytania starałem się formułować stosunkowo konkretnie, gdybym jednak popełnił jakieś błędy w treści bądź rozumowaniu bardzo proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam i życzę spokojnych świąt Przemysław |
||||||
|
Autor:
GM
Wypowiedzi: 3 |
PrzemyslawM napisał(a) w dniu 2013-12-24 o godzinie 22:38:15: Witam wszystkich serdecznie, Mam na imię Przemysław. Planuję otworzyć mobilny punkt gastronomiczny, głównie z burgerami. Od restauracji i barów, w których jadam oczekuję higieny oraz stosowania wszelkich niezbędnych przepisów sanitarnych, nie jestem hipokrytą więc i u siebie chciałbym zapewnić odpowiednie warunki. Jednak zanim udam się do projektanta lub właściwej SSE chciałbym zebrać jak najwięcej informacji samodzielnie, aby nie wyjść na zbyt dużego ignoranta podczas bezpośredniej rozmowy. Po przestudiowaniu tematów z tego forum oraz rozporządzenia 852/2004 chciałbym zadać kilka pytań. Wiem, że jest tego dość dużo, ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi nawet na niektóre z nich. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. 1. 1. Mięso – czy mielone mięso od producenta mogę na miejscu podzielić na porcje tzn. „kulki” o odpowiedniej wadze i włożyć do lodówki, do osobnego podpisanego pojemnika, a następnie wyciągać je i smażyć? Czy potrzebna jest jeszcze jakaś dodatkowa czynność? Rozumiem, że mięso mielone jest już umyte i przygotowane do obróbki przez dostawcę/producenta? 2. 2. Czy wydezynfekowane jajka mogę trzymać w osobnym, podpisanym pojemniku w tej samej lodówce, ale na innej półce niż ww. mięso przechowywane w osobnym, podpisanym pojemniku? 3. 3. Ziemniaki – czy kupione, umyte i powszechnie dostępne np. w marketach ziemniaki mogę myć razem z innymi warzywami typu pomidor, sałata itp. (nie liczę cebuli). Chcę uprościć procedury i wyeliminować warzywa okopowe (cebulę kupował bym obraną – czytałem na tym forum, że takie warzywa można kupić np. w Makro). 4. 4. Czy mogę podawać takie ziemniaki, dodatkowo umyte przeze mnie razem z innymi warzywami w „mundurkach” czy muszę je obierać i w związku z powyższym zapewnić w samochodzie gastronomicznym dodatkowe miejsce z obierakiem itp. ? Mój pomysł do produkcja domowych frytek, stąd pytania o wykonalność tej idei na małej powierzchni. 5. 5. Jeśli nie musiał bym rozdzielać ww. ziemniaków od reszty warzyw to czy w przypadku, w którym w samochodzie jest tylko jeden dwukomorowy zlew, mogę rozłożyć czynności w czasie w taki sposób, aby: rano były przygotowywane warzywa tzn. mycie + krojenie, potem sprzątanie, dezynfekcja a następnie podczas przygotowywania dań jedna komora będzie wykorzystywana do mycia rąk a druga sprzętu? Domyślam się, że jeśli ww. ziemniaki, kolokwialnie mówiąc, „nie przejdą” pomysł z domowymi frytkami jest raczej niemożliwy do zrealizowania na tak małej powierzchni ? 6. 6. Rozporządzenie 852/2004 mówi o zapewnieniu odpowiedniej ilości wody ciepłej i zimnej. Czy 20-30 litrowe zbiorniki na wodę wraz z podgrzewaczem będące na wyposażeniu pojazdów gastronomicznych, rozwiązują problem wody w tego typu ruchomych punktach ? Jeśli nie to w jaki sposób należy sobie z tym poradzić ? 7. 7. Wyczytałem na forum, że projekt robi się dla konkretnej działalności oraz lokalizacji. Jak więc wygląda sprawa z ruchomymi punktami sprzedaży ? Czy odbiera się tylko pojazd wraz z opisem czynności, które będą na jego pokładzie wykonywane? Co w przypadku zmiany lokalizacji ? 8. 8. WC – czy w takiej działalności zawsze muszę wybierać miejsca, w pobliżu których jest toaleta dla personelu pracującego z żywnością? Czy w tym przypadku dozwolone jest korzystanie z bardziej ogólnodostępnych toalet? 9. 9. Czy przed każdym zaparkowaniem w nowym miejscu należy w sanepidzie przedkładać np. umowy na korzystanie z WC pobliskiego lokalu itp. ? W przypadku częstych zmian miejsca postojowego było by to dość uciążliwe. Czy jest jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji ? 10. 10. Czy wprowadzenie do sprzedaży kawy z ekspresu w jednorazowych kubkach podczas prowadzenia takiej gastronomi wymaga wniosku o rozszerzenie zakresu działalności bądź powiadomienia sanepidu ? 11. Czy zwykle mleko UTH, które w sklepach nie stoi nawet w chłodniach wymaga jakiegoś specjalnego traktowania podczas prowadzenia gastronomi. Chodzi głównie o przechowywanie i używanie go jako dodatek do kawy. 11. 12. Czy jeśli udam się do odpowiedniej SSE porozmawiać na ten temat, to czy pracownicy powinni mi pomóc, czy jest to tylko i wyłącznie dobra wola osoby, na która trafię? Czy ktoś złośliwy może odesłać mnie z „kwitkiem” i powiedzieć, że udzielanie informacji nie leży w ich gestii, proszę udać się do projektanta a nam tylko przynieść gotowy projekt do zatwierdzenia? 12. 13. Czy jest jakiś wzór/szablon wg, którego należy sporządzić plan do zatwierdzenia czy może to być np. ciągły tekst z wypunktowanymi czynnościami, procedurami, szkicami itp. ? Pytania starałem się formułować stosunkowo konkretnie, gdybym jednak popełnił jakieś błędy w treści bądź rozumowaniu bardzo proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam i życzę spokojnych świąt Przemysław |
||||||
|
NOWE OGŁOSZENIA GASTRONOMICZNE
|
|||||||
|
System zapisze Twoje dane:
Adres IP: 216.73.216.168 Data: 2025-11-25 Czas: 07:14:24 |
|||||||
| FORUM GASTRONOMICZNE | |||||||
|
Copyrights © ForumGastronomiczne.pl 2008-2016.
|